Як залежному закріпитися у тверезості?

Залежні люди

Комплексний підхід до лікування залежності

У попередніх статтях ми говорили про те, як спонукати залежну людину почати лікування («Як мотивувати залежного на одужання»), яким має бути це лікування («Навіщо потрібен повний курс психосоціальної реабілітації та ресоціалізації?») і як допомогти їй пройти соціальну адаптацію («Як залежній людині повернутися в соціум»). Ми навіть розглядали рекомендації, яких мають дотримуватися люди, що одужують від залежності, щоб зберегти свою тверезість («Рекомендації тверезості»). Тепер настав час розглянути не менш важливу тему, без якої всі докладені раніше зусилля виявляться просто марною тратою часу. Отже, поговорімо про те, як залежний, який одужує, може закріпитися в тверезості так, щоб його життя перестало бути щоденним бурхливим водоспадом боротьби із самим собою, а перетворилося на тиху мирну річку, яка спокійно тече прекрасною долиною під назвою “життя”.

Залежні люди не схожі на інших

Це твердження не є образливим, тому що воно не говорить про те, що вони гірші або слабші. Просто в залежної людини через її хворобу сформувалося певне мислення і система світогляду, відмінна від мислення незалежної людини («Особливості взаємовідносин залежної людини зі світом»). Це свідчить тільки про те, що залежному, який одужує, слід звернути особливу увагу на свій спосіб життя: оточення, місце проживання, роботу, харчування, відпочинок, стосунки та цілі. Тому фахівці Центру Здорової Молоді часто рекомендують випускникам програми психосоціальної реабілітації («Навіщо потрібен повний курс психосоціальної реабілітації та ресоціалізації?») певний час залишатися в організації, де вони зможуть навчатися, проживати, харчуватися, займатися і працювати. Перебування в такій терапевтичній спільноті однозначно матиме позитивний вплив на процес одужання залежного.

Забезпечення залежним освіти
Отримати консультацію фахівця

Залишайте заявку і отримайте індивідуальний план лікування

    Забезпечення залежним освіти та працевлаштування в Центрі Здорової Молоді

    Рецидиви, як правило, відбуваються після повернення залежного до соціуму через його сформоване роками залежне мислення («Залежне мислення») і нездатність контролювати потяг. Щоб зменшити кількість рецидивів, співробітники Центру Здорової Молоді розробили спеціальну освітню програму для людей, які одужують від залежності. Впровадження цієї програми вже продемонструвало дуже високі показники тривалості ремісій у колишніх залежних. Майже всі ті, хто пройшов освітню підготовку і залишився працювати в організації, вже понад 5-10 років перебувають у ремісії, а це, на хвилиночку, дуже високі показники! Таким чином, Центр Здорової Молоді створив не тільки платформу для проходження етапу становлення залежної особистості, а й безпечні та сприятливі умови для життя, розвитку і зростання залежної людини, як працівника, сім’янина та особистості.

    працевлаштування залежних

    Школа соціального працівника

    тверезість після залежності

    Актуальність

    Більшість молодих людей, пройшовши програму реабілітації і твердо вирішивши почати нове тверезе життя, на жаль, просто не мають такої можливості. Більшість із них не мають не те, що вищої, а навіть і закінченої середньої освіти. Тому Центр Здорової Молоді ще 10 років тому заснував школу соціального працівника. Заснування такої школи має і загальнодержавне значення, адже ті випускники, які зірвалися і знову почали вживати, звісно ж, вмить повертаються до старого способу життя: кримінал, пограбування, розбої, махінації та афери. Тому програма, спрямована на зменшення рецидивів у залежних, безпосередньо впливає і на зменшення маргінального прошарку населення, зниження криміналізації країни та збільшення її економічного благополуччя.

    Ціль

    Метою цієї школи є надання тим, хто одужує, можливості здобути знання й уміння, що допоможуть не тільки краще розібратися у своїй хворобі та в самому собі, а й дадуть змогу ділитися знаннями й уміннями з іншими залежними, допомагаючи таким чином їм одужувати. Не менш важливим фактором є також і те, що проходження цієї школи дасть залежним змогу працевлаштуватися та самостійно себе забезпечувати, знявши нарешті цей тягар з бідних батьків.

    Програма

    Пропоную розглянути програму школи на основі останньої школи соціального працівника, що наразі проходить у Києві, адже загалом усі вони мають однакову програму, курси, викладачів та тривалість проведення. Не дивно, що програми таких шкіл доволі насичені. І ця школа не була винятком. Вона включала як психотерапевтичні заходи, необхідні для того, щоб одужання залежного не зупинялося, так і профільні предмети.

    Інтернет-маркетинг

    Так, наприклад, почалася школа з курсу по Інтернет-маркетингу, або точніше ㅡ SMM (рекламна діяльність у соціальних мережах). Просвітницька та інформаційна діяльність у мережі Інтернет та в соціальних мережах користується в наші дні величезним попитом. Для проведення лекцій та практичних занять було запрошено досвідченого маркетолога та SMM-фахівця ㅡ Мохаммеда. Він розповів слухачам основи діяльності в соціальних мережах і лайфхаки, які допомагатимуть донести важливу інформацію до максимального числа бажаної цільової аудиторії. Хоч школярі й були трохи здивовані обсягами та глибиною знань викладача, та все ж таки вони залишили лекційну залу з масою емоцій, планів та перспективних ідей на майбутнє («Офіційне відкриття літньої школи соціального працівника»).

    Консультування

    У наступному блоці школярів навчали телефонного та особистого консультування людей, у яких виникли проблеми із залежністю, або ж — їхніх родичів. Для проведення цього блоку приїхав керівник Львівського регіону — Шолом Сергій Анатолійович. Також окремий блок був присвячений інформаційно-просвітницькій діяльності. Викладачі навчали залежних тому, як правильно проводити соціальну рекламну діяльність; на які принципи вона має спиратися; як домовлятися з представниками органів влади та самоврядування; як доносити населенню країни важливі факти про наслідки вживання та негативний вплив азартних ігор. Для проведення мотиваційного консультування було запрошено досвідчену сімейну психологиню та аддиктологиню — Лебедєву Валентину, яка поділилася зі слухачами лайфхаками щодо того, як шукати коректні та ефективні підходи до різних людей, та як мотивувати залежного на одужання, адже, як ми пам’ятаємо, залежні вкрай рідко прагнуть проходити лікування («Як мотивувати залежного на одужання»).

    Фандрайзинг

    Це гучне та загадкове слово “школярі” ще не скоро забудуть, адже кожну школу саме цей курс вражає учнів найбільше з-поміж усіх інших. Спікер виклав хлопцям основи того, як шляхом налагодження партнерських взаємовідносин, можливо, не маючи стартового капіталу, отримувати певні блага. Ці навички є вкрай корисними в соціальній сфері роботи, адже постійно необхідно налагоджувати взаємовідносини з якомога більшим числом спонсорів та партнерів, залучати їх до здорового способу життя та залучатися їхньою підтримкою для подальшої соціальної діяльності в напрямі профілактики виникнення залежності у населення нашої країни. Такі фундаментальні знання в галузі бізнесу виявилися неймовірно цікавими для залежних, адже вони й не мріяли, що колись зможуть стати успішними людьми та навіть подумувати про власний бізнес.

    Соціальна робота

    Для викладення такого важливого курсу, як “соціальна робота”, було запрошено професіонала в цій сфері з понад 20-річним стажем роботи і просто — старого доброго товариша Центру Здорової Молоді — Леоніда Крисова. Він поділився зі слухачами своїм досвідом; розповів про правила та принципи соціальної роботи; розглянув правове регулювання цієї сфери діяльності та ті випадки, коли соціальні працівники мають співпрацювати з державними установами та іншими спілками й організаціями. Ці знання підкріпилися також лекціями із соціальної роботи, які провела викладачка кафедри соціальної роботи Києво-Могилянської академії — Дмитришина Наталія. Вона розглянула такі важливі теми, як соціальна робота, профілактика виникнення залежності та розвитку ігроманії. Також лекційні заняття провів керівник відділу профілактики Київського регіону — Сурженко Віталій Михайлович. На своїх заняттях він ближче познайомив учнів з функціональними обов’язками співробітників організації на різних етапах їхньої кар’єрної драбини.

     

    Завершення та офіційне закриття школи

    Після закінчення лекційної та практичної частин, школярам доведеться ще скласти тести, які підтвердять їхній гідний рівень знань і відмінне засвоєння інформації. Далі всі, хто правильно виконав завдання, отримують диплом, якій засвідчуватиме успішне проходження освітньої програми, після чого вони вже повноцінно зможуть розмовляти з керівниками асоціації щодо працевлаштування в ній, або ж шукати іншу роботу, якщо самі того забажають. Утім, як правило, люди залишаються працювати в організації, бо розуміють, наскільки вони потребують допомоги, розмов і просто добрих посмішок своїх товаришів, які одужують. Після вручення дипломів організатори подякували молодим людям за старання і благословили в добру дорогу.

    ***

    Такі школи є неймовірно важливими, адже і освіта, і знання, які отримують залежні на школах соціального працівника, відчиняють їм двері у світле та щасливе майбутнє, про яке вони навіть і мріяти не могли в період вживання психоактивних речовин.

    ТАМ, ДЕ Є МРІЯ І БАЖАННЯ – НЕМАЄ НІЧОГО НЕМОЖЛИВОГО!

    Школа соціального працівника
    Залишилися питання?

    Якщо у вас залишилися питання, залиште ваш номер телефону і наш фахівець з радістю вам допоможе.

      Передзвоніть мені
    • RU
    • UA
    • img

      показати меню

      Передзвоніть мені
      image

      Безкоштовна консультація

      Залишайте заявку на отримання безкоштовної анонімної консультації від нашого фахівця

        img
        Messenger WhatsApp Viber Написати на пошту